راهنمای انتخاب بهترین پارچه برای لباس کار

بهترین پارچه برای لباس کار

بهترین پارچه لباس کار برای صاحبان کسب و کار و یا کسانی که می‌خواهند برای انجام کارهای خاص از لباس کار استفاده کنند بسیار مهم است. چون قرار است پرسنل برای ساعت‌ها با آن کار کنند. این لباس کار باید بسیار راحت بوده و باعث افزایش بهره‌وری شده و باید به کارکنان اطمینان دهد تا بدون هیچ مشکلی به کارهای خود بپردازند.

انتخاب نوع پارچه بادوام و با کیفیت همیشه باعث می‌شود تا پرسنل بتوانند برای مدت‌های بسیار طولانی از لباس‌کار استفاده کنند. جنس پارچه‌ای که برای دوختن لباس کار استفاده می‌شود بسیار مهم است. ما در این مقاله به صورت کامل درباره انتخاب بهترین پارچه لباس کار با شما صحبت می‌کنیم. اگر قصد تهیه هر نوع لباس کار را دارید، قبل از هر چیزی ابتدا این مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده و سپس آگاهانه تصمیم بگیرید.

عواملی موثر در انتخاب پارچه لباس کار

عوامل موثر در انتخاب پارچه لباس کار

برای انتخاب لباس کار مناسب باید عوامل متعددی را بررسی کنید که در نهایت منجر به یک انتخاب درست شود. در ادامه با مهمترین عوامل موثر انتخاب پارچه لباس‌کار آشنا می‌شویم.

ماندگاری پارچه لباس کار

ماندگاری یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در انتخاب پارچه لباس کار در نظر بگیرید. پارچه لباس‌کار باید برای شرایط مختلف کاری بهترین عملکرد را داشته باشد. یعنی باید بتواند تمام شرایط سخت کاری را تحمل کند. لبا‌س‌های کار باید به صورت مدادم شسته شوند، پس باید نسبت به شستشو و مواد شوینده حساس نباشد.

پارچه لباس کار باید در مقابل پارگی، ساییدگی، فرسودگی زودرس و کثیف شدن بسیار مقاوم‌تر از بقیه پارچه‌ها باشد. همه این خصوصیات اگر با هم یکجا جمع شوند باعث کاهش هزینه‌های جانبی مربوط به خرید و یا تعمیر لباس پرسنل می‌شوند. هنگام انتخاب پارچه لباس‌کار حتما به تمام مواردی که گفته شد دقت کنید تا مجبور نباشید مدادم برای خود یا پرسنل‌تان لباس‌کار بخرید.

راحتی پارچه لباس‌ کار

دومین عامل مهم در انتخاب پارچه لباس راحتی آن است. چون شما یا پرسنل‌تان باید برای ساعت‌های طولانی از آن لباس‌کار استفاده کنند. اگر پرسنل احساس راحتی نداشته باشند، بعد از مدتی کارایی آنها کم شده و کم کم باعث نارضایتی خواهد شد. برای تشخیص راحتی می‌توانید لباس‌کار را کمی بکشید تا میزان کشسانی آن را متوجه شوید. از طرفی بسیاری از مشاغل هم هستند که نیاز است تا فعالیت‌های فیزیکی زیادی را انجام دهند. انعطاف‌پذیری پارچه باعث می‌گردد تا کارکنان راحت‌تر بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

 لباس‌کارهایی که از کشسانی و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار باشند جزو لباس‌های راحت محسوب می‌شوند. 

قابلیت تنفس در پارچه لباس کار

یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عامل موثر در انتخاب پارچه لباس کار مناسب، قابل تنفس بودن آن است. حتما قبل از خرید لباس‌کار باید به آن توجه کنید. پارچه لباس‌کار باید تواند به راحتی هوا را از خودش عبور داده و گردش هوا در داخل لباس بسیار راحت باشد. به همین دلیل لباس کاری که با پارچه قابل تنفس دوخته می‌شود بسیار راحت‌تر و خنک‌تر است و کارکنان کمتر احساس خستگی می‌کنند. قابل نفس بودن برای مشاغل فیزیکی و سنگین از اهمیت بسیار بالاتری برخوردار است. چون باعث می‌شود تا کارکنان احساس گرما نکرده و کمتر عرق کنند. همین امر باعث بالا رفتن کارایی آنها و شده و بهداشت فردی را راحت‌تر می‌توانند رعایت کنند. 

قابلیت نگهداری راحت 

لباس کار باید از پارچه‌ای دوخته شود که بتوان راحت‌تر از آن نگهداری کرد. لباس‌کار همیشه نیاز دارد تا به صورت مداوم شسته شود. اگر این قابلیت را نداشته باشد خیلی زود از رنگ و رو افتاده و پوسیده می‌شود. معمولا این پارچه‌های برای لباس‌های روزمره استفاده نمی‌شوند. پارچه‌های لباس‌کار باید خیلی سریع خشک شده و اصلا چروک نشوند. بسیاری از پارچه‌های لباس‌های روزمره هستند که بعد از شستن فورا چروک شده و باید زمانی را برای اتوکشی آنها صرف کنید. حتما پارچه شما باید قابلیت شستشوی زیاد، مقاوم به مواد شوینده بوده و هرگز چروک نشود. از همه اینها مهمتر این است که به این راحتی لکه یا کثیف نشود. این کار باعث می‌شود آراستگی پرسنل به صورت یکپارچه حفظ شود.

تا به اینجا با عوامل کلیدی و موثر در زمینه انتخاب پارچه مناسب برای لباس کار آشنا شدید. در ادامه ما با جنس‌های محبوب پارچه لباس کار آشنا می‌شویم.

محبوب‌ترین و بهترین پارچه‌های لباس کار

محبوب‌ترین پارچه های لباس کار

پارچه لباس کار کتان

کتان یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌ها برای انواع لباس کار در دنیا است. این پارچه به طور کلی تمامی ویژگی‌هایی که در مورد پارچه‌های لباس کار گفتیم را یکجا دارد. کتان یک پارچه بسیار خنک و قابل تنفس است که در برابر شرایط محیطی مانند پارگی و ساییدگی‌ بسیار مقاوم است. یکی از ویژگی‌های خیلی جالب و مهم کنان این است که در گرما باعث خنک شدن بدن و در سرما باعث حفظ گرمای بدن می‌باشد که در نوع خودش کاملا بی نظیر است.

پارچه کتان معمولا رطوبت را به خوبی جذب کرده و به سرعت خشک می‌شود.  این ویژگی باعث می‌شود تا فرد بتواند به راحتی در طول روز کار کرده و خسته نشود. 

یکی دیگر از مزایای کتان در لباس کار این است که راحت شسته و تمیز می‌گردد. با سرعت خیلی بالا هم خشک می‌گردد. همچنین این پارچه به این راحتی هرگز بو نمی‌گیرد و بعد از خشک شدن چروک هم نمی‌گردد. پس دیگر نباید نگران نگهداری آن باشید. به لطف تکنولوژی‌های جدیدی که در بافت پارچه کتان مورد استفاده قرار می‌گیرد، لباس‌کارهای دوخته شده با آن از بالاترین کیفیت و آراستی برخوردار هستند. لباس‌کاری که شما و کارکنان‌تان شایسته پوشیدن آن خواهید بود.

پلی استر

پلی استر یکی از رایج‌ترین و در عین حال محبوب‌ترین پارچه‌های لباس کار در دنیا می‌باشد. پلی استر به دلیل داشتن دوام بالا و قابلیت نگهداری عالی به وفور استفاده می‌شود. این پارچه از سنتز با دیگر الیاف بافته می‌شود که در نهایت یک بافت بسیار مناسب و با انعطاف‌پذیری بالا را به وجود می‌آورد. پلی استر به خوبی رنگ‌ها را حفظ کرده و کمتر از بقیه پارچه‌ها تغییر شکل داده و پرز می‌دهد.به همین دلیل از  آن را برای استفاده‌های مداوم در محیط‌های کاری استفاده می‌گردد.

علاوه بر دوام بالا، پلی استر خاصیت ضد چروکی بالایی دارد. تمیز کردن و نگهداری خیلی راحتی داشته و فورا خشک می‌گردد. این پارچه به سرعت رطوبت را از خودش دور می‌کند که در نهایت به کارکنان این امکان را می‌دهد تا بتوانند در شرایط محیطی سخت و مرطوب به راحتی کار کنند. از آنجایی که پلی استر می‌تواند با بقیه الیاف طبیعی مانند نخ پنبه ترکیب شود،‌ لباس‌های کار بسیار مدرن و شیک را نیز می‌توان با آن دوخت.

این ترکیبات باعث می‌گردد تا پارچه ظاهری بسیار بهتری نسبت به بقیه پارچه‌ها داشته باشد و قیمت آن نسبت به بقیه پارچه‌ها ارزان‌تر و در عین حال با کیفیت بالا باشد.

برای تمام کسانی که به دنبال یک پارچه شیک، بادوام و قابلیت نگهداری بالا نیاز دارند،‌ پلی‌استر یک انتخاب خوب خواهد بود.

پارچه ترگال برای لباس کار

یکی دیگر از پارچه‌های بسیار مرسوم ترگال است. این پارچه به دلیل دوام بسیار بالا و مقاومت در برابر سایش و پارگی بسیار معروف است. ترگال از ترکیب پلی‌استر و نخ پنبه تهیه می‌شود که هم راحتی و تنفس‌پذیری پنبه و هم دوام و شیک بودن پلی‌استر را به همراه دارد. لباس‌کارهای دوخته شده ترگال برای تمام محیط‌های کاری بسیار مناسب بوده و ارزش خرید کردن را دارد.

پارچه کجراه فلامنت

یکی دیگر از پارچه‌های مرسوم برای لباس کار است که خروجی آن لباس‌های کار بسیار آراسته و حرفه‌ای خواهد بود. پارچه کجراه فلامنت به هیچ عنوان چروک نشده و نیازی هم به انوکشی نخواهد داشت. بافت این پارچه باعث می‌گردد تا لباس‌کارهای دوخته‌شده بسیار مقاوم بوده و در نهایت ظاهری بسیار شیک را ارائه کند.

پارچه تترون

یکی دیگر از پارچه‌های قدیمی و مرسوم در لباس‌های کار تترون است. تترون از ترکیب پلی استر با ویسکوز یا دیگر الیاف تهیه می‌شود. به همین دلیل دوام خیلی بالایی داشته و کمتر چروک می‌گردد. این پارچه برای لباس‌های کاری که نیاز به استفاده‌های مکرر و شستشوهای زیاد دارند ایده‌آل بوده و ارزش خرید دارد.

پارچه فاستونی

پارچه فاستونی یکی از مرغوب‌ترین پارچه‌های دنیا است که از ترکیبات پنبه خالص تهیه می‌گردد. فاستونی به دلیل قابلیت جذب رطوبت بسیار بالا معروف است و برای محیط‌های گرم و خشک خیلی مناسب است. کسانی که از پارچه فاستونی استفاده می‌کنند هرگز احساس گرما نمی‌کنند. لباس‌کارهایی که با فاستونی دوخته می‌شوند همگی شیک و عالی هستند. اغلب برای شلوار کار و لباس‌های خاص مانند نگهبانی، مهندسی و … از آن استفاده می‌گردد.

پارچه تریکو جودون

پارچه تریکو جودون یکی از محبوب‌ترین پارچه‌های دنیا است که امروزه بسیاری از لباس‌های کار و تیشرت‌ها را با استفاده از آن می‌دوزند. جودون به دلیل انعطاف‌پذیری بسیار بالایی که دارد برای لباس‌هایی که نیاز به کارهای فیزیکی و تحرک بالا دارند بسیار مناسب است. یکی از مهمترین ویژگی‌های جودون قابلیت کشسانی بالای آن است که باعث می‌گردد از ارزش بالایی برخوردار باشد.

پارچه لی پنبه

پارچه لی پنبه، که ترکیبی از پنبه و الیاف مصنوعی مانند پلی استر بافته می‌شود، یک پارچه با دوام و راحت را ایجاد می‌کند. این پارچه در برابر سایش بسیار مقاوم بوده و در عین حال بسیار نرم و پنبه‌ای است.

در این مقاله، به بررسی دقیق عوامل مهمی پرداختیم که در انتخاب بهترین پارچه لباس کار باید به آن دقت کنید.

ماندگاری بالا، قابلیت تنفس، قابلیت نگهداری و … را بیان کردیم و به محبوب‌ترین پارچه‌های لباس کار پرداختیم.

برای خرید بهترین لباس‌های کار با کیفیت بالا و متناسب با نیازهای خود، به فروشگاه ایمن نام مراجعه کنید. ایمن نام مجموعه‌ای وسیع از انواع لباس کار باکیفیت و مناسبی است که برای راحتی شما و کارکنانتان دوخته شده‌اند. برای داشتن یک لباس کار مناسب ابتدا تمام ویژگی‌های مروبط به لباس‌ها را مطالعه کرده و با آگاهی بالا انتخاب بفرمایید. اگر نیاز به خرید عمده داشته باشید، با ما تماس گرفته و از تخفیف ویژه ما برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *